Sigara İçenler Nasıl Beslenmeli? PDF Yazdır E-posta

Sigara İçenler Nasıl Beslenmeli?Sigara kullanımı, vücutta hücrelerin hasar görmesine ve hücre ölümüne sebep olan serbest radikallerin oluşmasına neden olmaktadır.  Bu serbest radikaller,  vücutta doku hasarına, hücre yaşlanmasına ve hücre ölümüne kadar giden süreçleri başlatıp ilerletirler.

Sigara içimi ile de vücuda yüksek miktarda serbest radikaller alınır. Bu durum gerek aktif içici gerekse pasif içicileri tehdit eden bir unsur olarak görülür.

Active Image


Serbest radikallerin oluşumunu önlemek için vücut antioksidanlara gerek duyar. Bu antioksidanlar arasında vitamin A, Vitamin E, Vitamin C, B- karoten, selenyum sayılabilir. Antioksidan vitaminlerin görevi hücre hasarını önlemektir. Sigara vücutta serbest radikallerin oluşumunu  önemli ölçüde arttırmaktadır. Sigara içiyorsanız eğer vücutta oluşan hücre hasarına neden olup bağışıklık sistemimizi çökerten bu serbest radikallerle savaşmamız için antioksidan yiyecekler tüketmeye özen göstermelisiniz.

Vücudun bağışıklık sisteminin beslenmeye; güzellik, sağlık ve bakımın ise bağışıklık sistemine bağlı olduğu bilinen bir gerçektir. Bağışıklık sisteminin kuvvetli bir hale gelmesi için yapılması gereken en önemli şey doğal besinlerle doğru beslenme kurallarını uygulamaktır.

Sigara İçenler Nasıl Beslenmeli?Sigara kullanıyorsanız sigaranın yaşlanma etkisini ve doku hasarını önlemek için;

1. Yeterli miktarda vitamin deposu olan sebze ve meyve tüketimine ağırlık vermelisiniz.

2. Cildi koruyan karoten maddesini yiyeceklerle almalıyız. Karoten maddesi özellikle havuç ve kayısı da bulunur.

3. Kakao kabuğu, yulaf, sarımsak, meyan kökü, hindistan cevizi, hardal tohumu, keçi boynuzu gibi besinler de bizi destekler.

4. C vitamininden zengin besinleri tüketmelisiniz. Bu besinler, kivi, portakal, limon, greyfurt, maydanoz, salatalık ve sebzelerdir.

5. E vitamininden zengin beslenme uygulayın; Soya ürünleri, zeytinyağı, ceviz, fındık E vitamininden zengindir.

6. Güçlü antioksidan olarak soğan, sarımsak tüketiniz.

7. Özellikle Omega – 3 (n-3), Omega – 6 (n-6)’dan zengin besin olan balık tüketimine özen gösteriniz.

8. Günde 1 bardak (250 cc) süt veya yoğurt tüketiniz.

9. Günde 2 – 2,5 lt su içmelisiniz.

10. Her gün mutlaka 1000 mg C vitamini alınız.

Yapmanız gereken çok basit aslında... Her öğünde sofranızda mutlaka taze sebze ve meyveye yer verin. Kahvaltı bile olsa sabah çiğ sebze ve meyve yiyemem diyorsanız bunların suyunu içmeyi deneyin. Hatta değişik meyvelerin sularından kokteyl bile hazırlayabilirsiniz.

Sigara içen kadınlar için örnek diyet:

Sabah  1 bardak süt
   4 kaşık yulaf ezmesi
   4 kaşık müsli

   ya da

   1 tost
   1 bardak taze sıkılmış portakal suyu

Ara   4 kayısı
   5 ceviz

Öğle  1 tabak sebze yemeği (zeytinyağlı)
   1 – 2 dilim yulaflı ekmek
   1 kase yoğurt (200 gr.)
   Salata ( Bol limonlu)

Ara  1 kivi
   4 kayısı

Akşam  350 – 400 gr. balık
    1 – 2 dilim yulaflı ekmek
   Salata (Bol limonlu)

   Ya da

   1 tabak soya fasulyesi
   1 dilim ekmek
   1 kase yoğurt
   Salata (Bol limonlu)

Ara  2 kivi

 

 
< Önceki   Sonraki >
RocketTheme Joomla Templates
Google+